Jelentem, átvettük a vezetést!

2015. 10 22. - csütörtök | Hollósi SándorHollósi Sándor
Figyelem! Ez a bejegyzés több, mint egy éve íródott, a benne szereplő adatok azóta elavulttá válhattak.

Ráadásul két fronton is!
Tegnap Balaicz Zoltán polgármester úr facebook posztja hatására rengeteg szavazat érkezett a weboldalra, így a közönségszavazáson sikerült átvennünk a vezetést. Ezúton is köszönjük mindenkinek! Nagyjából egy hónap van még a verseny lezárásáig, addig kellene fenntartanunk ezt az eredményt. Úgyhogy hajrá!

A másik jó hír, hogy sikerült átvennünk a vezetést a seosiker toplistáján is. Technikai és tartalmi indexünk is a maximális 100 százalékot éri el, egyedül a népszerűségi indexünk “csak” 73%-os. (a verseny weboldalának kezdőlapján valamiért hibás lista szerepel, a helyes lista itt van: http://www.azevhonlapja.hu/seosiker)

(tovább…)

Indultunk a “Az év honlapja verseny”-en

2015. 10 16. - péntek | Hollósi SándorHollósi Sándor
Figyelem! Ez a bejegyzés több, mint egy éve íródott, a benne szereplő adatok azóta elavulttá válhattak.

Szóval az van, hogy Horváth Balázs jóvoltából ismét elindulhattunk az év honlapja versenyen. Ezúttal a Bérbe.hu kft-vel közösen készített zalaegerszegturizmus.hu weboldalt küldtük be, ami Zalaegerszeg hivatalos turisztikai oldala.

Akkor is elég kemény diónak tűnt, – mivel ahogy most is, mert a többi versenyzővel szemben a mi oldalunk nem egy egyszerű statikus oldal, hanem egy elég dinamikusan változó, rengeteg aktív funkcióval bíró portál, amit ennél fogva jóval bonyolultabb optimalizálni.

(tovább…)

Siterank – Leszámolás a gagyi weboldalakkal!

2015. 10 11. - vasárnap | Hollósi SándorHollósi Sándor
Figyelem! Ez a bejegyzés több, mint egy éve íródott, a benne szereplő adatok azóta elavulttá válhattak.

siterankMit tehet egy megrendelő annak érdekében, hogy a legjobb szakembert válassza vállalkozása internetes felületének elkészítéséhez? Először is megkeresi a közelében levő weboldal készítéssel foglalkozó cégeket, és elkezdi tanulmányozni referenciáikat. De megfelelő szakértelem hiányában képes lesz-e megállapítani egy adott weblapról, hogy az szakmailag mennyire van hibátlanul elkészítve? Ha nem ül mellette egy szakember, akkor bizony maximum a vizuális megérzéseire hagyatkozhat, ami viszont csalóka lehet.

(tovább…)

Tervek a Paradicsom Étterem weboldalával

2015. 01 15. - csütörtök | Hollósi SándorHollósi Sándor
Figyelem! Ez a bejegyzés több, mint egy éve íródott, a benne szereplő adatok azóta elavulttá válhattak.

paradicsomFolyamatos fejlesztés mellett már a nyilvánosság számára is elérhetővé tettük a Paradicsom Étterem weboldalát.

Az étterem fő profilja a minőségi déli menüztetés, valamint a céges rendezvények és gyerekzsúrok, születésnapok helyi lebonyolítása.

Hosszas tervezést követően végre ízlésesen, egyszerűen és átláthatóan jelenik meg az étterem heti menüje. A keresőoptimalizálást elősegítendő, minden napnak, minden ételnek, de még minden köret fajtának és desszertnek is külön aloldalt készítünk, ahol a látogatók megoszthatják az étellel kapcsolatos tapasztalataikat.

További célunk, – ami egy kicsit már most is látható – hogy a szívecskékkel megjelölt ételekkel különböző tevékenységeket lehessen végezni.

Első körben az étel félrerakatása fog következni, hogy a vendég mindenképpen hozzájuthasson a kívánt ételhez akkor is, ha az a többiek számára már elfogyott. Ehhez egy tablet-en működő web alapú alkalmazást készítünk majd, ahol nagyon egyszerűen lehet majd helyben menedzselni a weboldalon belépett felhasználók általi megrendeléseket.

Második lépésben majd az ételek házhoz szállításának lehetőségét fogjuk leprogramozni, amit szintén a már említett tableten lehet majd kontrollálni.

Harmadik lépés lesz majd a megjelölt ételek kalória és költség számlálása, ami hasznos segítséget adhat majd a diétázóknak, és a havi étkezésre fordított összeg kiszámítására.

Keresőoptimalizálás szempontból célunk a “zalaegerszeg menü” kulcsszóra az első helyezés megszerzése. Jelenleg az oldal még több mint a 70.-ik helyet foglalja el a Google keresőjének a fenti kulcsszópárosra megjelenő találati listáján, de ez a szám napról-napra csökkenni fog.

update: Azóta már az első helyen szerepel 🙂

Mivel probléma volt az étterem számára, hogy a vendégek hullámokban érkeztek, – időnként nagyon sokan, időnként kevesebben – ki kellett találnunk erre is valamilyen megoldást.

paradicsom-mokorjosszAzt találtuk ki, hogy még mielőtt a menüt megnézhetnék a látogatók, meg kell mondaniuk, hogy mikor érkeznek ebédelni. Ezekből az adatokból a következő látogató mindig teljesebb képet kap az étterem foglaltságának állapotáról, és akinek lehetősége van arra, hogy bármikor ebédelhet, az kiválaszthat egy olyan időpontot amit a legkevesebben jelöltek be, így ott nagy valószínűséggel tényleg kevesebben fognak ebédelni. Ez a funkció minden nap, amikor az étterem nyitva van, az ebédidő végéig aktív.

Az “Akciós furgon bérlés” banner elkészítése

2014. 10 02. - csütörtök | Hollósi SándorHollósi Sándor
Figyelem! Ez a bejegyzés több, mint egy éve íródott, a benne szereplő adatok azóta elavulttá válhattak.

furgon-banner

A minap megbízást kaptunk a bérbe.hu-tól egy látványos mozgó hirdetés készítésére. Manapság egy bannernek is univerzálisnak kell lennie, a cél az, hogy minden mobil eszközön dekoratívan és gyorsan jelenjen meg. Ilyen szempontból technikailag a flash és a gif kapásból kilőve. A mozgás szimulálására marad a javascript és a css3 technika. A css3 mellett döntöttünk, ma már az összes modern böngésző a transition-ök nagy részét tökéletesen kezeli, és ellentétben a javascripttel – nem lehet kikapcsolni.

A megrendelő elképzelése az volt, hogy egy furgon mozogjon, haladjon végig a felületen, és valahol legyen kiírva az “Akciós furgon bérlés Budapest” felirat.

(tovább…)

A flat design hatása a weboldal készítésre

2013. 03 21. - csütörtök | Hollósi SándorHollósi Sándor
Figyelem! Ez a bejegyzés több, mint egy éve íródott, a benne szereplő adatok azóta elavulttá válhattak.

szkeuomorf-appleAmi miatt a szkeuomorfikus webdesign-ra alapuló weboldal készítés tableteken és okostelefonokon kevésbé működik, – és ami miatt szerintem majd az Apple is idővel kukázni fogja a mobil UI-ját (update: a cikket tegnap írtam, mára már az iOS podcast app-ból ki is került az egyébként baromi jól kinéző szalagos magnó design) – az azért van, mert azokat a képernyőket megérintjük, és ott megszakad a vizuális élmény, zavarban lesz az agy. Amit addig térbelinek érzékeltünk, hirtelen egy tapintási ingeren keresztül már egyértelműen kétdimenzióssá válik, és ez rossz érzést kelt. A desktop korban mindez nem volt gond, bámultuk a kijelzőket, az érintés még nem volt meghatározó interface. A régi sík grafikákra alapuló design egyre kifinomultabban kezdte leutánozni a valóságot, mire ma már egyszerűen ccs-ből tudunk árnyékokat és gradienseket létrehozva térérzést kelteni, csakhogy ez most valahogy mégsem a jó iránynak tűnik.

(tovább…)


Like-old oldalunkat, hogy bepillantást nyerhess a weboldalak készítésének folyamatába!